Etiketter

Søk i denne bloggen

lørdag 19. februar 2011

Blomkålpurè - And med blomkålpurè, solbærsaus og hvitløk/jordskokkchips

Blomkålpurè




1 blomkålhode
1 løk (hakket)
5 fedd hvitløk eller 2 hele kinesiske hvitløk uten skall
(evt 1 persillerot)
salt/pepper
knivsodd muskat
1/2 boks filadelfiaost
4 ss meierismør (eller mer)

Damp (jeg har en elektisk damper. Det kan jeg anbefale. Brukes til all matlaging og "sparer" kokeplater og kjeler. Skal jammen meg ta et bilde av den og legge det inn på bloggen. Og så ønsker jeg meg en ny til neste jul)
Alstå: damp grønnsakene møre (ca 30-40 min)
Mos dette (mulig hinnene fra løken ikke lar seg mose. Da kan du fjerne disse)
Tilsett smøret og osten og smaksett med salt, pepper og muskat.
Tips1: Har du litt parmesanost er det bare bonus å rive dette og slenge det oppi kjelen.
Tips2: Er du på lavkarbo er blomkålpurè toppen. Lite karbohydrater i blomkål! For de på keto-kur er det bare å hive oppi med smør og ost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar